1 lip 2017

Miłe złego początki...


Lato, słońce, urlopy, kąpiele w morzu czy basenie.
Wszystko to kojarzy się z przyjemnością, jednak trzeba uważać i być przygotowanym na negatywne skutki takich poczynań.

Używacie kremów z filtrem do opalania ale czy podobne kosmetyki stosujecie do włosów?
Słońce potrafi zrobić krzywdę nie tylko skórze, dlatego w tym poście postaram się zawrzeć możliwe sposoby jak chronić wasze włosy przed szkodliwym wpływem promieni UV.

5 paź 2016

Praca jak z bajki

Dawno, dawno temu, za górami, za lasami lasami...
No dobra nie tak dawno i nie tak daleko bo w słoneczny niedzielny poranek, w Sopocie.
Razem z Agatą i Michałem realizowaliśmy sesję zdjęciową dla ślicznej, młodej dziewczyny imieniem Klaudia.

20 wrz 2016

The szczowy post


Coraz większymi krokami zbliża się do nas jesień, a w raz z nią ponure mokre dni, ale czy deszcz jest naprawdę taki zły? Często spotykam się z opinią, że deszczówka jest dobra dla włosów, że je wygładza, nadaje im połysku. Czy jest to prawda czy tylko mit? W tym tekście postaram się to ustalić.

10 mar 2016

Zdrowie w pigułce



Życie w ciągłym biegu, stres , niedospanie i nieodpowiednia dieta powodują niedobór witamin i minerałów w organizmie co wpływa negatywnie nie tylko na zdrowie, ale również na wygląd. Ostatnio pisałem o zdrowym odżywianiu ale, co jeśli brakuje czasu, aby codzienne życie wzbogacić o zdrowe posiłki?
Dobrym rozwiązaniem dla osób aktywnych i narażonych na niedobór potrzebnych organizmowi składników odżywczych są suplementy diety. Sięga po nie coraz więcej osób, ale należy pamiętać że preparaty witaminowe służą jako uzupełnienie codziennej diety i nie zastąpią one naturalnych substancji odżywczych które organizm powinien czerpać z pożywienia.
W Polsce wprowadzenie suplementów witaminowych na rynek podlega prawu o bezpieczeństwie żywności i żywienia z dnia 25 sierpnia 2006r. a nie prawu farmaceutycznemu, więc to czy kupicie preparat w aptece czy w innym miejscu nie będzie świadczyć o jego bezpieczeństwie.
Jeśli jednak już decydujecie się na zakup produktów witaminowych  powinniście zwrócić uwagę na kilka ważnych rzeczy.

16 lut 2016

W zdrowym ciele zdrowy włos


Moda na bycie fit cały czas zyskuje na popularności. Coraz więcej ludzi dba o swoje ciało, jednak prowadzenie zdrowego trybu życia to nie tylko bieganie, crossfit i siłownia, ale też odpowiednia dieta. Zdrowe odżywianie ma znaczący wpływ na stan mieszków włosowych co odzwierciedla się w grubości, gęstości, wzroście a nawet kolorze samego włosa. Dbając o skórę od wewnątrz zwiększasz skuteczność zabiegów pielęgnacyjnych i zapobiegasz nadmiernemu wypadaniu włosów.
Jeśli włos staje się osłabiony, matowy i łamliwy może to być oznaka niedoboru witamin i minerałów w organizmie, które należy uzupełnić.

  • WITAMINA A
    czyli retinol, który wytwarza się w wątrobie z beta-karotenu zawartego w produktach zwierzęcych takich jak tran, wątróbka, jajka, pełnotłuste mleko i jego przetwory oraz w żółtych, pomarańczowych i zielonych owocach i warzywach: brokuły,groszek, sałata, szpinak,  marchew, dynia, morele, pomarańcze, pomidory, bataty itp. Witamina A odpowiedzialna jest za prawidłowy metabolizm warstwy rogowej naskórka, jej niedobór powoduje problemy ze wzrokiem, przesuszanie skóry oraz osłabienie i przesuszenie włosów.
  • WITAMINY z grupy B
    B1 i B2 (tiamina i ryboflawina) odpowiadają za regulację gruczołów łojowych ich niedobór może powodować łojotok i łupież oraz pękanie kącików ust. Najwięcej ich znajdziemy w ziarnach słonecznika czy pełnoziarnistym pieczywie oraz mleku, podrobach i zielonych warzywach.